پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3570
-
الف
+

برگزاری جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی همزمان با اعیاد قربان و غدیر

هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی همزمان با اعیاد قربان و غدیر برگزار می‌شود.

هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی همزمان با اعیاد قربان و غدیر (10 شهریور 96) و در 10 بخش تخصصی برگزار می‌شود.

به گزارش آی‌فیلم برنامه‌‌های هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی شامل نمایش‌های تخت حوضی (جایزه وی‍‍ژه استاد علی نصیریان)، مجالس شبیه خوانی (یادواره استاد هاشم فیاض)، نمایش‌های عروسکی سنتی (یادواره استاد کاکامحمد شیرازی)، مرور نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا شده در سال های 94 تا 96، بخش نقالی و روایت های ملی (یادواره مرشد ولی الله ترابی)، نمایش های سنتی ملل (آسیا در نگاه نمایش های سنتی)، پنجمین سمینار بین المللی نمایش های آیینی و سنتی (ویژه شبیه خوانی و نقالی) و چهارمین دوره جایزه کتاب استاد جلال ستاری می‌شود.

بر پایه این خبر بخش نمایش‌های تخت حوضی که با هدف ترویج نمونه های اصیل نمایش های تخت حوضی شکل گرفته در دو بخش ویژه و بخش موضوعات آزاد برگزار می‌شود.

همچنین بخش شبیه خوانی دو زیربخش مجالس نو و مجالس غریب را شامل می شود که مهلت ارسال آثار به آن 29 فروردین 96 است.

در بخش نمایش های عروسکی سنتی نیز که برای حمایت ازر فعالان عرصه نمایش های عروسکی سنتی طراحی شده؛ آثار دو بخش نگاه نو الگوی کهن و بخش اجراهای اساتید تقسیم بندی می شوند و بخش اساتید تا 5 تیر ماه 96 پذیرای آثار متقاضی خواهد بود.

در بخش مرور، این جشنواره اجراهای آیینی و سنتی را می پذیرد که در محدوده زمانی 11 شهریور 94 تا 30 خرداد 96 در یکی از تالارهای تئاتر کشور حداقل 7 اجرا داشته اند. مهلت ارسال درخواست حضور و مدارک مورد نیاز 13 تیرماه 96 اعلام شده است.

بخش نقالی نیز که در دو دسته نگاه نو، الگوی کهن و اجراهای اساتید تقسیم بندی می شود تا 5 تیرماه 96 پذیرای فرم درخواست شرکت به جشنواره خواهد بود.

بخش معرکه‌ها آیین‌ها و بازی‌های نمایشی تا 30 خرداد ماه 96 پذیرای تقاضای شرکت، لوح فرشده اجرا خواهد بود. افزون بر این، بخش جوانه های نمایش ایرانی که از جمله بخش های جدید در جشنواره هجدهم است؛ با هدف پشتوانه سازی برای نمایش های آیینی و سنتی و در رده سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

علاقه مندان در رشته های نقل روایتگری، شبیه خوانی، قصه گویی و نقالی و تکه کاری «سیاه بازی» می توانند نمونه کار خود را همرا فرم تقاضای حضور تا پایان تیرماه 96 به دبیرخانه ارسال کنند.

هنرمندان و گروه های نمایشی با مطالعه دقیق فراخوان جشنواره و تکمیل فرم تقاضای حضور، باید مدارک مورد نیاز را به دبیرخانه دائم جشنواره ها ارسال کنند.

شماره های 66710702 و 667050701 داخلی 319 پاسخگوی هنرمندان در خصوص این جشنواره است.

هجدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با دبیری داود فتحعلی بیگی از 10 شهریور در تهران برگزار می‌شود.

م ه / س م

نظر شما
ارسال نظر